tirsdag den 23. oktober 2007

Ting nr. 9: Social bookmarking
Du har nu fået oprettet dig en del.icio.us konto. Ting nr. 9 handler om at dele sine bogmærker med andre, altså det der hedder ”social bookmarking”.
Tilføj en kollega til dit netværk. Det gør du ved at klikke på ”your network”.

Herefter får du en boks frem, hvor du kan tilføje en kollega (for at tilføje en person skal du kende vedkommendes brugernavn i del.icio.us, dvs. at vedkommende skal allerede have oprettet sin del.icio.us konto):

Skriv din kollegas brugernavn i den lille boks og tryk på "Add".

På din konto kan du nu se dine netværkspersoner:



Når du vil dele et link med en kollega, skal du på linket vælge "edit":


I "tags" skriver du så: "for:dinkollegasbrugernavn" - se eksempel - og klikker på "save".


Hvis der er nogen, der har delt et link med dig, så ser du det i "links for you":

Hvis du gerne vil have linket som din egen favorit, skal du huske at klikke på "save this".

Hvis du ønsker at søge på et bestemt ord/tag, kan du skrive ordet i den lille boks efter dit brugernavn på siden med "your favorites". På den måde kan du få inspiration til, hvilke sider folk har tagget med de emner, der interesserer dig.

Prøv at udforske del.icio.us - der er flere muligheder end dem, vi har beskrevet. Se for eksempel denne uges tips.

Til sidst kan du jo lige skrive lidt om, hvad du synes om del.icio.us i din blog.

Ressourcepersoner til GoogleTalk: Jens Yde, Åby 89409500, Kirsten Kaae, Tilst 86241588, Marianne Lanstorp, Risskov 89409600

3 kommentarer:

fie sagde ...

Tror ikke det med at dele vil blive brugt ret meget.
Hilsen INge

klu sagde ...

Som jeg skrev tildligere i min blog: "Ja og nu har jeg jo så et problem med næste opgave, hvor jeg skal kende nogle af mine kollegers brugernavne på del.icio.us - skal jeg nu læse alles blogge og se om jeg kan finde brugernavnet eller hvordan ?"

fie sagde ...

Har delt med Jens og Carsten. Tror dog ikke vi har samme interesser.
Hilsen Inge